ΠΕΡΙΛΗΨΗ:
Συνήθως ποτέ καμία μαμά ή μπαμπάς δεν έχουν περάσει μια ολόκληρη μέρα μαζί με το παιδί τους στο χώρο του νηπιαγωγείου. Περίπου, μπορούν να φανταστούν ή να καταλάβουν από τις εντυπώσεις και τις περιγραφές του παιδιού τους. Μ’αυτό το θεατρικό, θα προσπαθήσουμε να ανοίξουμε διάπλατα τη πόρτα του νηπιαγωγείου, να αφήσουμε τη μαμά ή τον μπαμπά να μεταφερθούν για λίγο στο χώρο όπου το παιδί τους πέρασε μια ολόκληρη χρονιά. Πώς κυλούσε η μέρα; Πώς έμαθαν να εργάζονται και να συνεργάζονται; Τι είναι αυτά που έμαθαν και τι αυτά που έκαναν όλη τη χρονιά;
Τα νήπια, είναι χωρισμένα σε ομάδες. Η κάθε ομάδα παρουσιάζει τη δική της θεματική ενότητα.
Η 1η ομάδα, θα παρουσιάσει τη γωνιά συζήτησης όπου εδώ, η νηπιαγωγός μαζί με τα παιδιά, μαθαίνουν να καλλιεργούν το λόγο, μαθαίνουν ποιήματα, αινίγματα, νέες λέξεις, διαβάζουν παραμύθια.
Η 2η ομάδα, θα παρουσιάσει πως τα παιδιά περνούσαν την ώρα της ζωγραφικής.
Η 3η ομάδα, θα παρουσιάσει πως τα παιδιά περνούσαν την ώρα των κατασκευών και της χειροτεχνίας.
Η 4η ομάδα, θα παρουσιάσει τις εκδρομές, τις εξορμήσεις εκτός τάξης.
Τέλος, η 5η ομάδα, κλείνει αφήνοντας μια γλυκιά ανάμνηση για τις ώρες που κύλησαν στο νηπιαγωγείο.
ΣΚΗΝΗ 1η
Κάντε λίγο ησυχία
σα να έρχεται η κυρία
να μαζέψουμε την τάξη
να τα βρει όλα εντάξει!
Στη γωνιά καθίστε όλοι
δίχως όμως φασαρία
μη μιλάτε , μη γελάτε
θα την πιάσει υστερία!
«Τι μας λες καλέ κυρία»
μόλις έρθει θα της πω
φτάνει πια η θεωρία
δε θα γίνω εγώ φυτό!
Πριν καλά καλά ξυπνήσω
ειν’ η ώρα για σχολειό
και πριν το παιχνίδι αρχίσω
ένα κι ένα κάνουν δυο.
Άσε πια μ’αυτές τις μέρες
τον καιρό , τις εποχές
κάθε μέρα θα ρωτήσει
κι αν δεν ξέρεις…άντε πες!
Όμως πια τις έχω μάθει
πως πηγαίνουν στη σειρά
με βοηθάει το τραγουδάκι
που μιλάει για όλα αυτά!
Κι όταν αίνιγμα μας βάζει
είναι σπαζοκεφαλιά!
Το μυαλό μου δε χωράει
να θυμάται όλα αυτά!
Μα σαν ακούω παραμύθια
μύθους κι άλλες ιστορίες
όμορφα με ταξιδεύουν
πέρα σε άλλες πολιτείες.
Έφτασε λοιπόν η ώρα
παρεούλα να σας δω
και μετά την προσευχούλα
καλημέρα να σας πω.
Με μια ωραία καλημέρα
αρχινά καλά η μέρα
κι έτσι όλοι με χαρά
ξεκινάμε για δουλειά!
ΣΚΗΝΗ 2η
Με τα χρώματα θα παίξω
πέρα δώθε στο χαρτί
το πινέλο μου θα βρέξω
στη μπογιά τη μαγική.
Τόσο μαγικές εικόνες
βγαίνουν μόνο απ’ τα παιδιά
που η καρδιά τους είναι πάντα
μες το κέφι , τη χαρά.
Πως μπορώ να ζωγραφίσω
στο χαρτί τις εποχές;
Ποιος τις βλέπει ,ποιος τις πιάνει
ποιος τις κάνει αληθινές;
Έξω όμως αν κοιτάξω
και τη φύση αφουγκραστώ
χίλια χρώματα θα νιώσω
να τα μεταφέρω εδώ!
Κι όταν θέλω στη μαμά μου
να της πω «σ’αγαπώ»
μία ζωγραφιά θα φτιάξω
να της δώσω σαν τη δω.
«Τι υπέροχη που είναι
η μικρή σου η ζωγραφιά!»
και με τα γλυκά της λόγια
μου ζεσταίνει την καρδιά.
Εγώ πιο πολύ απ’ όλα
αγαπώ τις ζωγραφιές
κι όλη τούτη τη χρονιά
γέμισα με πινελιές.
Κι ας φωνάζει η κυρία
είναι ώρα για δουλειά
που και που κακό δεν κάνει
τόση δα ανεμελιά!
ΣΚΗΝΗ 3η
Έχω μάθει το ψαλίδι
να γλιστράω στο χαρτί
κύκλους και γραμμές να κόβω
με μια τέχνη μαγική.
Μόλις κόβω ξεπηδάνε
σχέδια πάρα πολλά
πότε ζώα ή λουλούδια
ή καρδούλες και πουλιά.
Μικρά μικρά χαρτάκια
έχω μάθει να κολλώ
και κολάζ να ετοιμάζω
με όποιο θέμα κι αν βρω!
Κι η χαρά μου είναι μία
που μπορώ κι εγώ να πω
πως με τόση ευκολία
όλο και δημιουργώ.
Πως μ’αρέσει όταν η κόλλα
ξετυλίγει έναν ιστό
Που κολλάει στα χεράκια
και δεν έχει ξεμπλεγμό.
Στέρεα όλα τα κολλάω
σε καδράκια τα κρεμάω
στη σειρά όταν όταν όλα μπαίνουν
τη ζωή μου ομορφαίνουν.
Τόσα άχρηστα υλικά
τι τα θες ρωτάει η μαμά
Τι θα κάνεις με κουμπιά
με καπάκια ή φτερά;
Όμως στα εικαστικά
χρήσιμα είναι όλα αυτά!
κάθε δόση φαντασία
και μια νέα δημιουργία.
Μάτια γίναν τα κουμπιά
και κοτούλες τα φτερά
κι ένας στόλος καραβάκια
τα χρωματιστά καπάκια.
Με πολλές κατασκευές
και με νέες τεχνικές
παίξαμε στο χώρο αυτό
και δεν πλήξαμε λεπτό!
ΣΚΗΝΗ 4η
Μάθαμε πάρα πολλά
μες την τάξη όλα αυτά
πώς να κόψεις , πώς να γράψεις,
να κολλήσεις ή να βάψεις.
Μα ακόμα πιο πολλά
είδαμε από κοντά
μια εκδρομή με λεωφορείο
κι εκδρομούλες στο μουσείο.
Πήραμε το λεωφορείο
φτάσαμε στο αρτοποιείο
για να δούμε στο ψωμί
τη δική του διαδρομή.
Πως το πλάθουν , το ζυμώνουν
κι ύστερα πως το φουσκώνουν
κι αφού μετά το ψήσουν
που θα βρουν να το πουλήσουν!
Με τα πόδια μας δύο-δύο
πήγαμε ταχυδρομείο
ο καθένας μας να στείλει
γράμμα για τον Αι-Βασίλη.
Πόση ήταν η χαρά μας
που είδαμε τον ταχυδρόμο
την απάντηση να φέρνει
με τον σάκο του στον ώμο!
Μία άλλη μέρα στο Μουσείο
πήγαμε όλη η τάξη
για να δούμε τα αρχαία
π’ αρχαιολόγοι έχουν σκάψει.
Και τη φοβερή Γοργώ
δε φοβήθηκα να δω
άσχημη και τρομερή
με μία όψη φονική!
Και πολύ ψυχαγωγία
μ’ένα δυο θεατρικά
με ηθοποιούς, κουστούμια
μουσικές χορευτικά.
Η Πεντάμορφη το Τέρας
έτυχε να αγαπήσει
και την όψη του να αλλάξει
κι όμορφο να τον γνωρίσει!
Όσο για τον Καρυοθραύστη
ήτανε μαγευτικά
τόσες κούκλες, πιερότοι
και στρατιώτες στη σειρά.
Κι εκείνος να τα βγάζει
πέρα μ’όλους τους κακούς
λόγια αγάπης να μοιράζει
που μας κάνουν δυνατούς.
ΣΚΗΝΗ 5η
Μα μέσα σ’όλη τη χρονιά
που να λείψει η σκανδαλιά;
Τα πειράγματα , τ’ αστεία
και προπάντων φασαρία.
Κι απ’ την άλλη τα παιχνίδια
μες την τάξη ή την αυλή
με τη μπάλα ή τα στεφάνια
παίξαμε πάρα πολύ.
Μια χρονιά γεμάτη κέφι
πέρασε πολύ γοργά
κι ο καθένας μας θα έχει
αναμνήσεις για πολλά!
Γιατί όπως όλοι λένε
αν γερά θεμέλια έχεις
δε φοβάσαι με κανέναν
στη ζωή σου να παλέψεις!
ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ ΓΕΩΡΓΟΤΑ
Συνήθως ποτέ καμία μαμά ή μπαμπάς δεν έχουν περάσει μια ολόκληρη μέρα μαζί με το παιδί τους στο χώρο του νηπιαγωγείου. Περίπου, μπορούν να φανταστούν ή να καταλάβουν από τις εντυπώσεις και τις περιγραφές του παιδιού τους. Μ’αυτό το θεατρικό, θα προσπαθήσουμε να ανοίξουμε διάπλατα τη πόρτα του νηπιαγωγείου, να αφήσουμε τη μαμά ή τον μπαμπά να μεταφερθούν για λίγο στο χώρο όπου το παιδί τους πέρασε μια ολόκληρη χρονιά. Πώς κυλούσε η μέρα; Πώς έμαθαν να εργάζονται και να συνεργάζονται; Τι είναι αυτά που έμαθαν και τι αυτά που έκαναν όλη τη χρονιά;
Τα νήπια, είναι χωρισμένα σε ομάδες. Η κάθε ομάδα παρουσιάζει τη δική της θεματική ενότητα.
Η 1η ομάδα, θα παρουσιάσει τη γωνιά συζήτησης όπου εδώ, η νηπιαγωγός μαζί με τα παιδιά, μαθαίνουν να καλλιεργούν το λόγο, μαθαίνουν ποιήματα, αινίγματα, νέες λέξεις, διαβάζουν παραμύθια.
Η 2η ομάδα, θα παρουσιάσει πως τα παιδιά περνούσαν την ώρα της ζωγραφικής.
Η 3η ομάδα, θα παρουσιάσει πως τα παιδιά περνούσαν την ώρα των κατασκευών και της χειροτεχνίας.
Η 4η ομάδα, θα παρουσιάσει τις εκδρομές, τις εξορμήσεις εκτός τάξης.
Τέλος, η 5η ομάδα, κλείνει αφήνοντας μια γλυκιά ανάμνηση για τις ώρες που κύλησαν στο νηπιαγωγείο.
ΣΚΗΝΗ 1η
Κάντε λίγο ησυχία
σα να έρχεται η κυρία
να μαζέψουμε την τάξη
να τα βρει όλα εντάξει!
Στη γωνιά καθίστε όλοι
δίχως όμως φασαρία
μη μιλάτε , μη γελάτε
θα την πιάσει υστερία!
«Τι μας λες καλέ κυρία»
μόλις έρθει θα της πω
φτάνει πια η θεωρία
δε θα γίνω εγώ φυτό!
Πριν καλά καλά ξυπνήσω
ειν’ η ώρα για σχολειό
και πριν το παιχνίδι αρχίσω
ένα κι ένα κάνουν δυο.
Άσε πια μ’αυτές τις μέρες
τον καιρό , τις εποχές
κάθε μέρα θα ρωτήσει
κι αν δεν ξέρεις…άντε πες!
Όμως πια τις έχω μάθει
πως πηγαίνουν στη σειρά
με βοηθάει το τραγουδάκι
που μιλάει για όλα αυτά!
Κι όταν αίνιγμα μας βάζει
είναι σπαζοκεφαλιά!
Το μυαλό μου δε χωράει
να θυμάται όλα αυτά!
Μα σαν ακούω παραμύθια
μύθους κι άλλες ιστορίες
όμορφα με ταξιδεύουν
πέρα σε άλλες πολιτείες.
Έφτασε λοιπόν η ώρα
παρεούλα να σας δω
και μετά την προσευχούλα
καλημέρα να σας πω.
Με μια ωραία καλημέρα
αρχινά καλά η μέρα
κι έτσι όλοι με χαρά
ξεκινάμε για δουλειά!
ΣΚΗΝΗ 2η
Με τα χρώματα θα παίξω
πέρα δώθε στο χαρτί
το πινέλο μου θα βρέξω
στη μπογιά τη μαγική.
Τόσο μαγικές εικόνες
βγαίνουν μόνο απ’ τα παιδιά
που η καρδιά τους είναι πάντα
μες το κέφι , τη χαρά.
Πως μπορώ να ζωγραφίσω
στο χαρτί τις εποχές;
Ποιος τις βλέπει ,ποιος τις πιάνει
ποιος τις κάνει αληθινές;
Έξω όμως αν κοιτάξω
και τη φύση αφουγκραστώ
χίλια χρώματα θα νιώσω
να τα μεταφέρω εδώ!
Κι όταν θέλω στη μαμά μου
να της πω «σ’αγαπώ»
μία ζωγραφιά θα φτιάξω
να της δώσω σαν τη δω.
«Τι υπέροχη που είναι
η μικρή σου η ζωγραφιά!»
και με τα γλυκά της λόγια
μου ζεσταίνει την καρδιά.
Εγώ πιο πολύ απ’ όλα
αγαπώ τις ζωγραφιές
κι όλη τούτη τη χρονιά
γέμισα με πινελιές.
Κι ας φωνάζει η κυρία
είναι ώρα για δουλειά
που και που κακό δεν κάνει
τόση δα ανεμελιά!
ΣΚΗΝΗ 3η
Έχω μάθει το ψαλίδι
να γλιστράω στο χαρτί
κύκλους και γραμμές να κόβω
με μια τέχνη μαγική.
Μόλις κόβω ξεπηδάνε
σχέδια πάρα πολλά
πότε ζώα ή λουλούδια
ή καρδούλες και πουλιά.
Μικρά μικρά χαρτάκια
έχω μάθει να κολλώ
και κολάζ να ετοιμάζω
με όποιο θέμα κι αν βρω!
Κι η χαρά μου είναι μία
που μπορώ κι εγώ να πω
πως με τόση ευκολία
όλο και δημιουργώ.
Πως μ’αρέσει όταν η κόλλα
ξετυλίγει έναν ιστό
Που κολλάει στα χεράκια
και δεν έχει ξεμπλεγμό.
Στέρεα όλα τα κολλάω
σε καδράκια τα κρεμάω
στη σειρά όταν όταν όλα μπαίνουν
τη ζωή μου ομορφαίνουν.
Τόσα άχρηστα υλικά
τι τα θες ρωτάει η μαμά
Τι θα κάνεις με κουμπιά
με καπάκια ή φτερά;
Όμως στα εικαστικά
χρήσιμα είναι όλα αυτά!
κάθε δόση φαντασία
και μια νέα δημιουργία.
Μάτια γίναν τα κουμπιά
και κοτούλες τα φτερά
κι ένας στόλος καραβάκια
τα χρωματιστά καπάκια.
Με πολλές κατασκευές
και με νέες τεχνικές
παίξαμε στο χώρο αυτό
και δεν πλήξαμε λεπτό!
ΣΚΗΝΗ 4η
Μάθαμε πάρα πολλά
μες την τάξη όλα αυτά
πώς να κόψεις , πώς να γράψεις,
να κολλήσεις ή να βάψεις.
Μα ακόμα πιο πολλά
είδαμε από κοντά
μια εκδρομή με λεωφορείο
κι εκδρομούλες στο μουσείο.
Πήραμε το λεωφορείο
φτάσαμε στο αρτοποιείο
για να δούμε στο ψωμί
τη δική του διαδρομή.
Πως το πλάθουν , το ζυμώνουν
κι ύστερα πως το φουσκώνουν
κι αφού μετά το ψήσουν
που θα βρουν να το πουλήσουν!
Με τα πόδια μας δύο-δύο
πήγαμε ταχυδρομείο
ο καθένας μας να στείλει
γράμμα για τον Αι-Βασίλη.
Πόση ήταν η χαρά μας
που είδαμε τον ταχυδρόμο
την απάντηση να φέρνει
με τον σάκο του στον ώμο!
Μία άλλη μέρα στο Μουσείο
πήγαμε όλη η τάξη
για να δούμε τα αρχαία
π’ αρχαιολόγοι έχουν σκάψει.
Και τη φοβερή Γοργώ
δε φοβήθηκα να δω
άσχημη και τρομερή
με μία όψη φονική!
Και πολύ ψυχαγωγία
μ’ένα δυο θεατρικά
με ηθοποιούς, κουστούμια
μουσικές χορευτικά.
Η Πεντάμορφη το Τέρας
έτυχε να αγαπήσει
και την όψη του να αλλάξει
κι όμορφο να τον γνωρίσει!
Όσο για τον Καρυοθραύστη
ήτανε μαγευτικά
τόσες κούκλες, πιερότοι
και στρατιώτες στη σειρά.
Κι εκείνος να τα βγάζει
πέρα μ’όλους τους κακούς
λόγια αγάπης να μοιράζει
που μας κάνουν δυνατούς.
ΣΚΗΝΗ 5η
Μα μέσα σ’όλη τη χρονιά
που να λείψει η σκανδαλιά;
Τα πειράγματα , τ’ αστεία
και προπάντων φασαρία.
Κι απ’ την άλλη τα παιχνίδια
μες την τάξη ή την αυλή
με τη μπάλα ή τα στεφάνια
παίξαμε πάρα πολύ.
Μια χρονιά γεμάτη κέφι
πέρασε πολύ γοργά
κι ο καθένας μας θα έχει
αναμνήσεις για πολλά!
Γιατί όπως όλοι λένε
αν γερά θεμέλια έχεις
δε φοβάσαι με κανέναν
στη ζωή σου να παλέψεις!
ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ ΓΕΩΡΓΟΤΑ
συγχαρητηρια !!! πολύ ωραίες ιδέες!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή